Akár vezérgondolatnak is tekinthető ez a nem újkeletű, de annál veretesebb bölcselet egy olyan korban, amikor a szépség és fiatalság eszményét iparszerű keretek közé degradálta a kéjsóvár szenzációra éhes média.
Egymást érik a szépségversenyek, gagyibbnál gagyibb amatőr produkciók árasztják el kis hazánk kies zugait a Balatontól a Tisza-tóig, a nyugati országrész bevásárlóközpontjaitól a zempléni skanzenekig és tovább. Dúl a megélhetési szépipar, és nyomában dúlnak a sajtóperek, a vérre menő viták és személyeskedések.
A
Magyar Egyetemi és Főiskolai Sajtó Egyesület (MESE) és a Tipp-Cult Kft. szervezésében kerül sor Magyarországon az első Miss Universitas szépségshow-ra, egyetemi és főiskolai szépségek vetélkedésére. A show ötletgazdája és főszervezője Turczi István, a Tipp-Cult Kft. Ügyvezetője, rendezvény igazgatója Hornyák Tibor a MESE elnöke. A Miss Universitas ötletgazdája és szervezőcsapata úgy gondolta, hogy csak olyan kezdeményezéssel szabad és érdemes előállni a "széppiacon", amely ebben a műfajban: egyrészt sort nyit, előzmények nélküli, ily módon hagyományteremtő értéket képvisel, igényt tarthat az értő és nemcsak kíváncsi nagyközönség érdeklődésére is. Másrészt célkitűzésében más, eltérő, mint az eddigi versenyek, azaz csak egy kör és korosztály, az egyetemisták és főiskolások számára rendezik meg.