Az oktatási miniszter szavaiból kiderült: az elképzelések között szerepel, hogy 2005-től a jelenlegi tartalmi követelmények bázisán vezetnék be a kétszintű érettségit, azaz az emeltszintű követelmények összeállítása a közoktatás szintjére kerülne. Két évvel később, 2007-től pedig már megújult tartalmi követelmények alapján érettségizhetnének a középiskolai tanulmányaikat befejező diákok.
Magyar Bálint beszámolt róla, hogy a közoktatási törvény alapján megkezdődött a Nemzeti Alaptanterv felülvizsgálata. A miniszter kérdésre válaszolva elmondta: a tárca oldani kívánja a minőségbiztosítási program jelenlegi monopolhelyzetét. A Comenius program megmaradna, de mellette alternatív lehetőségek is rendelkezésre állnának, és azt szeretnék, ha az iskolák választhatnának.
Magyar Bálint kitért arra is, hogy Nemzeti emlékezet, iskolai emlékezet, családi emlékezet címmel programot indít a minisztérium.
A program iskolai emlékezet része arról szólna, hogy miként lehet az egyes oktatási intézményekben a pedagógusok emlékét megörökíteni. Példaként említette, hogy iskolai versenyeket, tanterveket lehetne elnevezni azokról a pedagógusokról, akik a diákokban mély nyomot hagytak.
A családi emlékezet részeként szoftver-készítő pályázat kiírását tervezi a szaktárca, amelynek keretében a diákok a fellelhető adatok és fennmaradt fényképek segítségével elkészíthetnék saját digitális családfájukat.
A miniszter szerint ennek alapjain akár egy nemzeti családfa program is elindulhatna.