A politikus több száz térségi pedagógus előtt hangsúlyozta: a kormány politikájának középpontjába az oktatásügyet állította, ezen belül meghatározó a közoktatás helyzetének javítása. Rámutatott, hogy majd 170 ezer pedagógus dolgozik az országban, a szaktárca az elkövetkező években számukra a legfontosabbnak tartja az egzisztenciális biztonság megteremtését.
- Százhúsz esztendeje, Csáky Albin és Trefort Ágoston minisztersége óta nem volt olyan jelentős egyszeri, átlagosan 50 százalékos béremelés a közoktatásban, mint amit mi megvalósítottunk, és ami október első napjaiban a kollégák számlájára meg fog érkezni - mondta Hiller István. Az első tapasztalatokról beszámolva példaként említette, hogy évek óta betöltetlen pedagógus álláshelyekre e tanév kezdetére 2-3, esetenként 5-6 diplomás jelentkezett. Hozzáfűzte, hogy a legkeresettebb tanár szakokon, az idegen nyelv, az informatika, matematika oktatásában eddig betöltetlen tanári álláshelyekre is többszörös túljelentkezés volt.
- Kijelenthető, hogy ma érdemesebb tanárnak menni és tanárnak maradni mint korábban, tehát jelentős lépést tett előre a közoktatás - mondta. Az államtitkár szerint ez még nem a folyamat vége, ugyanis a parlamenti ciklusban a tanári fizetések egészét jelentő szakmai, osztályfőnöki, vezetői pótlékokat, a fogyatékkal születettekkel foglalkozó pedagógusok pótlékát, illetve a minőségi bérpótlékot is rendezik és felemelik. A közoktatás színvonalának emelését szolgáló intézkedéssorozat hasonlóan fontos elemeként jelölte meg Hiller István a szakmai kiszámíthatóságot; az oktatásügyet ugyanis nem szabad és nem is lehet négy évenként felforgatni, újból és újból elkezdeni. Az államtitkár a program harmadik alapvető elemeként a méltó iskolai körülmények megteremtését jelölte meg, ugyanis az iskolaépületek elavultak. Hiller István megerősítette, hogy 2003-tól hosszú távú országos iskola-felújítási program indul 40-60 százalékos arányban a magyar költségvetés, illetve az Európai Unió Phare alapjának finanszírozásában, évente 7-10 milliárd forintos, legalább két cikluson átívelő programban.
(Educatio Press)